Известие

Collapse
No announcement yet.

Подробности около разни ремонти на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Здравейте, вчера ми махнаха ДПФ, затапиха ЕГР и забелязах, че след интервенцията когато я настъпя колата по-рязко и като превключва скорости от 1-ва на 2-ра и се чува едно изсвирване, все едно гумите пребуксуват. Има го между 1600-2100 оборота. Доколкото прочетох, най-вероятно е от турбото и било нормално, след махане на ДПФ/катализатор. Другото, което може да бъде е някой маркуч към турбото. Някой имал ли е подобен случай ?

    PS: Катализатора след турбото трябва ли да се махне и той? Искам да сложа права тръба от 1-вия катализатор до края.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

    Comment


    • Може да я прегледаш профилактично -маркучите/тръбите на турбото, НО нали вчера си я взел от сервиз?

      Няма логика да има проблем още при излизането си от сервиза.

      Ако има проблем, то би трябвало да изпише.

      Натискай газта, свиркай си и ако има проблем ще я мислиш тогава.

      За катализатора не знам, но мисля че махат само ДПФ филтъра?

      А защо държиш толкова да премахнеш и катализатора - сутринта министърът на Екологията и водите Нено Димов отново се пеняваше за еконормите и прегледите на автомобилите по пунктовете за технически преглед.

      Остави катализатора, че може да ти потрябва, а тогава ако нямаш ще купуваш нов.

      А тази "права тръба" която я спрягате всичките не е много на добре - при проектирането на двигателя все пак са взети предвид всички филтри и катализатори и евентуално дебитът и "обратното" налягане(спирателния им ефект за изгорелите газове) което се получава от мястото им на пътя на тези изгорели газове.

      Слагай само хубаво масло за турбината и двигателя, сменяй редовно масло и филтри и си карай.
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

      Comment


      • Ако чуваш едно мяукане когато настъпиш рязко и пуснеш газта, това е от разтоварването на турбината. Ако чуваш свирене при напън само, пробвай първо да натегнеш малко скобите на маркуча на турбото. Огледай също за сцепвания по маркуча, обикновенно има мазно където изтърва. Първия катализатор (искрогасител) също се маха или се вади вътрешното. То представлява една мрежеста ламарина, много трудно се изтърбушва по принцип, затова повечето му режат външния кожух и после го заварят.
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
          Ако чуваш едно мяукане когато настъпиш рязко и пуснеш газта, това е от разтоварването на турбината. Ако чуваш свирене при напън само, пробвай първо да натегнеш малко скобите на маркуча на турбото. Огледай също за сцепвания по маркуча, обикновенно има мазно където изтърва. Първия катализатор (искрогасител) също се маха или се вади вътрешното. То представлява една мрежеста ламарина, много трудно се изтърбушва по принцип, затова повечето му режат външния кожух и после го заварят.
          Чува се само като се стъпче по-рязко колата, при плавно ускоряване няма свирене. Ще огледам маркучите и ще натегна скобите Благодаря.
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

          Comment


          • Разчовърка ме темата за потегляне с автомат при натисната спирачка и газ едновременно и обороти около 1500-2000 ? Някъде пишат, че някои кутии имат лимитери за оборотите и било безопасно, други че можело да се повреди автомата? Някой може ли да сподели малко инфо?
            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

            Comment


            • Вредно е за хидротрансформатора. Кутията е стар модел и няма лаунч контрол.

              Можеш да го правиш, но не често, и трябва да пуснеш спирачката колкото се може по-скоро. Но си остава вредно.
              156 2.0TS

              Comment


              • Колеги, от няколко дни имам следния проблем - колата започна да препушва основно при подаване на газ межди 2500 и 3000 оборота. Но понякога пуши и на празен ход на място. Пушека е черен, поне така го виждам при 2500-3000 оборота и е моментен. На празен ход се вижда пушек но не е наситен, забележим е, но немога да определя цвета. Не гори масло, масло и всички филтри са сменени преди 1500км. Не губи мощност, не вдига разхода. Колата е без DPF, изключен EGR(но с малко пояснения по долу) и без вихрови клапи, турбото е рециклирано веднага след като взех колата. Проблема го направи малко преди Русе, след изминати около 400км в този ден без проблеми. В Русе направиха диагностика и казах, че най-вероятно е дюза която не разпръсква добре. Всичко друго било ОК. След това изминах още 300км, като основно препушваше при подаване на газ между 2500-3000 оборота или при подаване на газ на висока предавка от ниски обороти. Също и понякога на празен ход. Днес дюзите бяха върнати от стенд и според хората от София Дизел Център не са били в такова лошо състояние, че да предизвикат проблема който описвам. Не се е наложило подмяна на части, а само почистване и регулиране. И докато чакам майстора ми да се освободи и да сложи дюзите започнах да търся евентуална друга причина за проблема. Маркуча за картерните газове който излиза от двигателя и влиза преди турбото в маркуча от въздушния филтър към турбото имаше около 3см цепнатина от единия край. Това нещо от снимката, предполагам филтър за картерни газове (не съм запознат) е доста омаслено. Четох на няколко места, че спукания маркуч по горе или запушен или частично запушен филтър за картерни газове могат да предизвикат пушене. И последно ЕГРа - когато купих колата си личеше, че е нов и беше изключен софтуерно. Но когато правих ремапа, ми казаха, че наистина е изключен, но не е изолиран с планки, което било предпоставка за проблем. И въпросите ми са: спукания маркуч ще го сменя, онова омасленото "нещо" от снимката може ли да е причина за проблема и това, че е омаслено знак ли е, че не функционира добре? ЕГР - при условие, че е изключен софтуерно, мога ли сам да го изолирам? Трябва ли да се прави някаква допълнителна софтурна намеса или само го свалям и слагам планките и си го връщам на мястото? Ако може така, от къде мога да купя кит за изолирането на ЕГРа? Някакви други предположения за този проблем? Предварително благодаря!
                Attached Files
                Last edited by marin_mv; d.m.y г., 15:20.
                Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

                Comment


                • Колега, пробва ли различно гориво?
                  При мен, има пропушване при рязко подаване на газ, но наситеността на дима зависи от горивото, което съм сипал - например с нафтата на ОМВ пуши много сериозно, с нафта на Газпром пропушването е едва забележимо ( нямам ДПФ и е затапен ЕГР).
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
                  ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от sasho_n2 Покажи съобщение
                    Колега, пробва ли различно гориво?
                    При мен, има пропушване при рязко подаване на газ, но наситеността на дима зависи от горивото, което съм сипал - например с нафтата на ОМВ пуши много сериозно, с нафта на Газпром пропушването е едва забележимо ( нямам ДПФ и е затапен ЕГР).
                    Не, не съм пробвал. Имам около 1/4 в резервоара още. Винаги зареждам от Петрол и слагам добавка Бардал или Про Тек. Деня преди да направи проблема заредих до горе почти празен резервоар и 400км не пушеше, затова изключих фактора гориво.
                    Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

                    Comment


                    • Затегни скобите на маркучите на турбото и на този за картерните газове/изпарения.

                      Може да има и другаде разхлабване или цепнатина/пукнатина по маркучите.

                      Принципно общото мнение е че при запушен маркуч на картерните газове лечението е почистване на картера, защото от там идва проблема - натрупване на "маслена тиня" по дъното на картера, която постепенно става много и пречи на картерната вентилация.

                      Лечението доколкото си спомням беше сваляне на картер и чистене.Нова гарнитура и слагане обратно.

                      Аз такива проблеми не съм имал, само съм чел.

                      Моята имаше припушване при форсаж когато я закупих преди да сменя маслото и при първоначално стартиране/запалване на двигателя.След смяната на старото масло с ново вече две смени на маслото пушене няма.Нито при форсаж, нито без форсаж.Дори и зимата няма припушване.

                      Четох в АР форума и другаде, че при по -лека форма на затлачаване на маслени пътища и картерна вентилация чистят с препарат за почистване на старото масло - тоест при смяна сипваш, двигателя работи на място без да се движи колата и най-много до 10-тата минута се гаси двигателя и се източва старото масло, заедно с всички отлагания отлепени от препарата.

                      След това се сменя и се сипва ново масло.

                      Подобно се получава и при полузапушен въздушен филтър - няма достатъчно въздух за получаване на добра горивна смес и пуши.

                      Виж си маркучите и тръбите за въздух.

                      За дюзите слагат бардал BDC превантивно и има отзиви че при отклонения на дюза близо до границите за ремонт, но която все още не е за ремонт за около 6 месеца използване на бардал BDC отклонението е намалено до минимално и ремонт не е правен.


                      За омасляването - една огромна част от колите с турбо го имат това омасляване, но зависи в какъв размер е и дали от това се губи масло.

                      Ако се губи масло - ремонт или на турбо или обслужване и почистване на картерна вентилация.

                      Отделен момент е че в зависимост от маслото различните масла за двигател имат различен процент изпаряемост при работа на двигателя = по-голяма изпаряемост повече омасляване на турбопътищата и турбото.

                      По-малка изпаряемост - по-малко омасляване или липса на омасляване.

                      Състезателните масла имат изпаряемост в рамките на 5.4%- 6.7 %. Добрите ежедневни масла имат изпаряемост под 9%.

                      Показателите на всяко масло ги има в техническия лист с данни.

                      Синтетиките са с малка изпаряемост и обикновено са под 8%.Има и такива с 10% де, виж Амсоил имат и такива.Но като погледнеш Redline (там мисля беше 5.4%) и ти става ясно в сравнение с това което е в двигателя на колата ти ...
                      ===========================================

                      ЕГР-а, аз не бих могъл например да си го затапя, но ти ако имаш желание има пластини които се продават в интернет .Казват да гледаш да поне 2-3 милиметра дебела.С такава пластина се запушва с болтове EGR-a.Ако познаваш устройството и мястото където се намира и имаш удобен гараж/място в който да направиш тази интервенция предполагам ще можеш да го направиш и сам.Виж в тубата.
                      Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 16:07.
                      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                      Comment


                      • Преди да сменя маслото сипах в 30л дизел Bardahl Diesel Injector Restorer и направих процедурата по описание - 30мин на място на 2000 - 2500 оборота. Иначе при всяко зареждане последните 20 000км слагах Бардал BDC, а предните 15 000лв LCA. Напоследък и Про Тек. Сега преди смяната на маслото направихме промивка с препарат на Про Тек, а картера беше свален и почистен когато купих колата.
                        Маслото което сложих сега е Бардал XTEC 5/40 + добавка Бардал Sumolub. Възфушния филтър да се запуши за няма и две седмици, не знам, освен да има дефект по него. Ще го проверя.
                        Иначе омасляването го има от както купих колата, не съм го чистил и не се е увеличло. До сега никога не е губила масло и не съм доливал и грам. В момента също е на нивото на което беше след смяната.
                        Last edited by marin_mv; d.m.y г., 16:23.
                        Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

                        Comment


                        • Оправи маркуча и ако продължи да припушва тогава я "мисли" или на сервиз води.

                          Донякъде припушването може да си е от самият двигател и всичко си е индивидуално в зависимост от състоянието на двигателя и да е нормално за конкретния двигател.
                          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                            Оправи маркуча и ако продължи да припушва тогава я "мисли" или на сервиз води.

                            Донякъде припушването може да си е от самият двигател и всичко си е индивидуално в зависимост от състоянието на двигателя и да е нормално за конкретния двигател.
                            Това ясно Проблема е, че в два сервиза ми казват, че всичко по колата е ОК и проблема е в дюзите, а от сервиз който се занимава само с помпи и дюзи ми казват, че дюзите са в сръвнително добро състояние и не биха предизвикали такъв проблем. А тази кола трета година никога не е пушила до сега. Исках да проверя дали освен маркуча, другите съмнения който споделих по горе са основателни. Утре като сложат дюзите и маркуча, ще видим.
                            Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

                            Comment


                            • Здраввйте колеги,моля за помощ.Става въпрос за 2.4jtdm.При скорост над 120,при натискане на спирачка се усеща една тресене все едно е много крив диска.Смених го заедно с накладките,но продължава.При малка скорост до кам 90 ниама проблем.Като отидох в сервиза ми казаха,че са тръгнали тампоните на горните носачи,може ли да е от това?Поне това мнение изказа майстора.Благодаря!
                              Alfa Rome 159 1.9 JTDm-2008

                              Comment


                              • Колега,тресе зверски при спиране от 120 от неравномерно износени ,явно и криви предни гуми. След смяна на гумите всичко изчезна.
                                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                                Comment

                                Working...
                                X